מורשה לעבודה ממשטרת ישראל
אישור משטרה
התקנת מצלמת אבטחה בבית משותף

המגורים בבניין דירות כוללים את המרחב הפרטי של כל אחד בדירתו ואת המרחב המשותף לכל הדיירים. מבחינת בטיחות והגנה עצמית ישנם רבים שמעוניינים להתקין מצלמת אבטחה ומעלים את השאלה מהן הזכויות שלהם מבחינת המרחב הציבורי ומה נדרש מהם כדי לבצע את ההתקנה.

זכויות כל הדיירים בבניין

בכל הנוגע לשימוש בשטח המשותף של הבניין הכלל אומר כי אם אחד מבעלי הדירות מעוניין להתקין מצלמה שיכולה לצלם גם את הדיירים בבניין, עליו לקבל הסכמה לכך. את ההסכמה יקבל הדייר באסיפה כללית כאשר נחוץ רוב רגיל כדי שתאושר ההחלטה (כלומר כמו כל רוב שנדרש להעברת החלטות) וכל זאת בתנאי שההתקנה לא תפגע באף אחד מהדיירים באופן אישי.

הסוגיה "מהי פגיעה אישית" עולה לא פעם על הפרק ובצדק וגם כאן הכללים לא תמיד ברורים. על פי סעיף 1 לחוק הגנת הפרטיות משנת 1981 אפשר להבין כי אין לפגוע בפרטיותו של הזולת ללא הסכמה שלו. ההחלטה מה עלול לפגוע ומה לא תיבחן בכל מקרה בנפרד. באופן כללי אפשר להגיד כי ברגע שיש הצדקה להצבת המצלמה וברגע שהיא אינה מכוונת לרכוש פרטי של אחד הדיירים, דירתו או עוקבת אחריו, אפשר יהיה למצוא את הדרך להתקינה ללא פגיעה.

מתן ביטחון לדיירים

הצבת מצלמת אבטחה יכולה להפוך את הבניין למקום בטוח יותר עבור כל דייריו ולכן רבים מחליטים להתקין אחת כזו. למצלמה ישנם שני יתרונות; היא מייצרת התראה ועוזרת במקרה של חשד לפגיעה או פגיעה המתקיימת בשטח הבניין (כלומר אפשר לזהות תנועה חשודה מבעוד מועד ובכך למנוע פגיעה).

כדי להעניק את הביטחון הנדרש בבניין בלי לפגוע בפרטיות האישית של אף אחד, יש לקבל את ההחלטות הנכונות בנוגע למצלמות המתאימות ולזוויות ההתקנה הנכונות. ברגע שההתקנה מתבצעת כראוי התוצאה היא מתן ביטחון לדיירים תוך כדי שמירה על הפרטיות שלהם.

בחירת בעל מקצוע לביצוע ההתקנה

תפקידו של בעל מקצוע בכל הנוגע להתקנת מצלמת אבטחה בבית משותף מורכבת מתכנון נכון של ההתקנה, בחירת הציוד המתאים למקום וביצוע ההתקנה בפועל. כיוון שמדובר באחריות הן לביטחון הדיירים והן התאמה כך שהפרטיות תישמר, חשוב מאד לבחור בבעל מקצוע בעל ניסיון והכשרה בתחום.

יצירת הקשר הראשוני תתבצע אצל רבים לאחר קבלת האישור להציב את המצלמה, אך לא תמיד וישנם לא מעט אנשים אשר בוחרים להתייעץ עם בעל המקצוע לפני הפניה אל דיירי הבניין וזאת כדי להסביר בצורה הטובה ביותר את היתרונות של הצבת המצלמה, תיאור היכן היא תוצב ומתן הסברים נוספים שיכולים למנוע חששות בקרב שאר הדיירים בעת האסיפה.

לסיכום

הצבת מצלמת אבטחה בשטח של בניין משותף היא אפשרית לאחר קבלת אישור של דיירי הבניין ובתנאי שהדבר לא יפגע בפרטיות האישית של מי מהדיירים. כדי לשמור על הביטחון האישי לצד הפרטיות של כל דייר יש לפנות לבעל מקצוע עם ניסיון בתחום הדיור המשותף.

למידע נוסף: התקנת מצלמות בירושלים

כתבות נוספות במיוחד בשבילך

מי צריך מנעולן ?

אם חלילה נתקעתם בלי מפתח מול דלת הבית, איבדתם את המפתח של הרכב. המפתח נשבר בתוך המנעול, אתם לא יודעים איפה המפתח של המשרד, של

תקלות אופייניות בדלתות ואיך מתקנים

פורץ מנעולים בירושלים חייב להיות איש מקצוע מעולה אמין ומומחה בפריצת מנעולים. לשרותכם פורץ מנעולים 24 שעות בירושלים. ישנן מספר סיבות בהן נצטרך לפרוץ את הדלת.

חוויותיו של מנעולן בירושלים

זהו סיפור אמיתי המתאר את אחת החוויות של מנעולן בעת עבודתו לעתים אתה נמצא בסיטואציה של הצלת חיים ממש. שעת אחר הצהרים, יום שישי ההכנות

שלח פנייה ונחזור בהקדם

דילוג לתוכן